jag

jag

lördag 20 juni 2020

Ljuva sommartid




Gå ut min själ och fröjda dig...

Varje morgon när jag går ut i min trädgård har något nytt slagit ut. Som att få julklappar varje dag.
Jag sniffar på Jasminbuskens ljuva doft, jag njuter av varje blomma.




Men våren och sommaren var nyckfull, många blommor och blad frös redan i slutet av maj när det var så kallt. Värmen innan lockade många buskar att slå ut för tidigt och blommor blev bruna .



Jag har satt Rosenskära och malva tre gånger och de har dött antingen av kyla eller torka.
Så i år blir det inga vackra buketter på köksbordet.

Vi satte potatis i år, två sorter. En tidig som blommar nu och mandelpotatis som jag inte kommer i håg när den ska tas upp. Blir väl innan frosten..

Till min stora glädje blommar vårt Korea try i år. Erik tog ett frö från den som stod på skolgården och satte. Vi har vårdat det ömt och nu är busken stor och blommar med kaprifol liknande blommor.


En trädgård är en oas. men i bland också en börda. Jag har inte riktigt orkat rensa ogräs som jag borde och jag har inte satt några annueller i år.






Man får tacksamt njuta av dem som snällt blommar varje år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.