jag

jag

fredag 8 november 2019

Jag undrar...

Jag undrar hur det skulle vara att inte ha ont i magen varje månads slut, över om pengarna vi får in räcker till räkningarna och mat.
Jag undrar hur det skulle vara om vi som familj kunde äta tillsammans utan att flera av oss får ångest.
jag undrar hur det skulle vara att ha värmen på och slippa frysa.
jag undrar hur det skulle vara att ha en egen bil igen.
jag undrar hur det skulle vara om allt bara fungerade som det skulle.
jag undrar hur det skulle vara om barnen faktiskt mådde bra och hade jobb.

jag undrar hur det skulle vara att kunna röra sig fritt utan smärta.
jag undrar hur det skulle vara att somna utan tabletter och vakna utan smärta.
jag undrar hur det skulle vara att springa igen eller cykla.

jag undrar hur mitt liv hade sett ut om jag varit frisk.
jag undrar hur det skulle kännas att kunna röra sig obehindrat.
jag undrar hur det skulle kännas utan smärta utan ångest utan min utbrända hjärna.

jag undrar hur det skulle vara att leva ett normalt liv med en normal inkomst och med alla i familjen friska.

jag undrar hur det skulle vara om Hanna inte hade diabetes.
jag undrar hur det skulle vara om jag hade ett jobb.

jag undrar om nästa liv blir bättre.
jag undrar att om det blir det, varför tar vi då inte livet av oss och kommer dit fortare..
jag undrar...

men jag är här med smärta, glömska och förtvivlan när allt hela tiden går emot oss i fattigdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.