jag

jag

onsdag 19 april 2017

Kallt ute och mys inne

Man tror inte det är sant när påskliljorna fryser av och dör mitt i snöstormen i april. Men så blev det.
För kallt för mig att gå ut.

Så vad gör en sån som jag om våren då?
Jo jag broderar, just nu örngott. Sist jag sydde till mig själv just örngott var för 35 år sedan men nu så är det dags igen.





 
I morgon blir det äntligen fotledsoperation. Min högra fotled skall stelopererads. Idag kom arbetsterapeuten med säng, rullstol och ramper. Usch jag vill inte vara handikappad.
 
Trots alla hjälpmedel kommer jag inte komma in på toa själv. Så i morgon skall jag be sjukgymnasten fixa ett gåbord åt mig.
 
12 veckor i gips. Jag drömmer mardrömmar om det. Minns hur illa det vara med 6 veckor 2010.
 
Tills jag kan ta mig uppför trappen önskar jag er en trevlig vår och sommar.
 
kram a.
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.