jag

jag

onsdag 17 augusti 2016

En stilla återblick i mitt trädgårdsår. 2016








Det blev väl inte som jag tänkt mig.
Det blir det aldrig.
Det blir för varmt för fort och sen svinkallt för länge och ovan på det torka i evighet.

Men i bilder så ser man ju inget av den oro man upplever.

Vi krattade snö för att få vår tidigare, det gör grannen också nu för tiden.
Rabatterna såg allt annat än hopp fulla ut.





Men det tog sig så sakteliga.
Längst blommade Julrosen.

Till och med några nyförvärv orkade upp trots kylan.


Den kyliga våren övergick i försommar och min trädgård är en vår och försommar trädgård om något.




Du är så duktig på att kombinera blommor sa någon, det är jag inte.
Jag kan aldrig komma ihåg var jag sätter vad. Men vår Herre är jätte duktig eller om man så vill blommorna sköter det själva.








Den tråkiga rabatten under köksfönstret blev riktigt prukande.
 

 En purpurklätt har slagit sig i slang med Diablon.

 Den här hittade den Ryska kornellen.
 Lammöron och Rölleka.

 En äng under Paradisbusken.

 Åh så sommarmalvan...
 
Somliga väljer att gå utanför rabatten, men vad gör det.
 
Det blev en del projekt i år också. Tujan åkte ner efter att vi fräst bort jasminbusken. Här kommer en brokbladig Paradisbuske stå.
 
 
Nästa projekt blev Rosenkvittenet som varit otroligt vackert genom åren men som sätter rotskott som tränger ut genom kantstenens fogar och gör mig galen. Klagade gjorde också Hannas pojkvän på taggarna som kunde repa lacken på bilen, så jag tog helt enkelt bort den.

 Men nu ser det alltså ut så här istället. Lite trist men jag ska fundera på vad vi vill ha där

 
Nu drar det ihop sig till höst och kvar att njuta av är krassen och alla blad som får höstfärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.