jag

jag

lördag 19 juli 2014

sommaren 2014. 1 min trädgård i juli

Sommaren går fort.
Nu har maken fått semester och jag tycker jag hör hösten rassla i löven och känner doften av mylla.
Men nu blommar sommar blommorna jag satte i jun i, tyvärr fick jag aldrig ner luktärterna i
tid de står fortfarande små och taniga i lådan.
Men här kommer bilder på resten.
Krasse, mina små hjärte blommor, finns från svart till nästan vitt med gröna blad eller brokiga.



 Ovan student nejlika.
Nedan temynta, åh vad den är vacker.
 Under purpurklätt.
 Under,  Malva
 Rosenskära
 Klint
 Blå snokört eller är det gurkört?
 Vallmo med sina kjolar av siden

 Romersk riddarsporre, jätte söt, dem blir det fler av nästa år.
 Å inne denna som min pappa kallade vandrande jude.
Så fin..

 Rudbeckia, för mig är den en påminnelse om att hösten kommer. Kanske därför att den snällt blommar tills frosten tar den.

Jag återkommer med fler bilder från min trädgård.
Det är sista året jag odlar sånt som måste pjollras med, nästa år blir det blommor som klarar sig själva. Jag glömmer hur trött jag är när sommaren kommer. Det tar halva hösten att bli människa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.